czwartek, 28 lipca 2016

„Nieistotne” – Aleksander Cieśla

     Z przyjemnością prezentujemy powieść "Nieistotne". Ten niecodzienny tytuł z pewnością przyciągnie waszą uwagę.

Zbliżała się połowa XXII wieku, kiedy Anna została naczelnikiem więzienia w Nanterre. Tego samego więzienia, którym kiedyś zarządzał jej ojciec i w którego piwnicach jako dziecko spotkała tajemniczego człowieka. Jego jedno jedyne spojrzenie odcisnęło piętno na całym jej życiu.

To spojrzenie zmieniło także życie wielu innych osób – tych żyjących na tym świecie, tych umierających wraz z naszą cywilizacją i tych, które przybyły z innych planet. Kim jest ten człowiek, który za swoją niezwykłość płaci wielką cenę? Czy dla niego też miało znaczenie spojrzenie małej dziewczynki? Odpowiedzi na te pytania są więcej niż zaskakujące.

3 komentarze:

  1. Powieść wydaje się całkiem ciekawa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma za co dziękować, od tego jesteśmy :)
    Przyznam szczerze, że jeszcze bardziej zaintrygował mnie Pan swoją książką, postaram się w najbliższym czasie z nią zapoznać. ;)
    Pozdrawiam serdecznie
    Sara

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech, w zeszłym roku miałam obsesję na punkcie tej książki. Kiedy tylko przeczytałam tytuł, od razu wiedziałam, że muszę ją mieć. Dostałam ją na Wielkanoc i pochłonęłam jednym tchem. Jest wspaniała, absolutnie cudowna. Jeśli Pan to czyta - zastanawiam się, co Samvel miał na myśli, mówiąc że "widział jak ich stwórcy odwracali się plecami do umierającego świata błagającego o pomoc"? I dlaczego zabiło go dopiero ginące słońce, a nie jeden z wcześniejszych kataklizmów? I dlaczego zapomniał datę własnych urodzin, a imienia Anny nigdy? Czy ludzie w starożytnych czasach go czcili? I co do tego wszystkiego ma Bóg Aeny? I skąd on wiedział, że Pielgrzymi poszukują właśnie Boga? Czy odbyły się już inne pielgrzymki na ziemię?

    OdpowiedzUsuń