sobota, 23 kwietnia 2016

Konkurs: Świętujemy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

     Dziś świętujemy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich! Z tej okazji nie może rzecz jasna zabraknąć konkursu. Przygotowaliśmy dla Was dwie wyjątkowe pozycje od wydawnictwa Zysk i S-ka, które rozlosujemy wśród dwóch osób, które w najciekawszy sposób dokończą zdanie: "Czytam książki, ponieważ...".

 
Do wygrania:
"Wańko z Lisowa" oraz "Dziewczyna o kruchym sercu" od wydawnictwa Zysk i S-ka.

Wpisujcie odpowiedzi w komentarzach na blogu, FB lub wysyłajcie je na naszego maila: redakcjakztk@gmail.com

Termin nadsyłania zgłoszeń: do 30 kwietnia, do północy.
Ogłoszenie wyników:
1-2 maja.

Wśród nadesłanych odpowiedzi redakcja KZTK wybierze zwycięskie po zamknięciu konkursu, wyniki zostaną opublikowane 1-2 maja w aktualnościach na stronie głównej oraz na profilu na FB. Za wysyłkę nagród odpowiada redakcja KZTK. Wybór Redakcji jest subiektywny i nie podlega dalszej dyskusji. Wysyłając do nas pracę na konkurs, zgadzasz się na jej publikację na łamach KZTK.

Nagrody ufundowało wydawnictwo Zysk i S-ka.

16 komentarzy:

  1. Czytam książki, ponieważ czytając je doznaje jedynej, niepowtarzalnej okazji, by móc żyć podwójnie. Poza swoim losem, który nie jest dla mnie przewidywalny i znany, poznaję także losy bohaterów mających swój - dokładnie zapisany na papierze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytam książki, ponieważ nie potrafię sobie wyobrazić, że mogłabym nie robić tego, co od dziecka tak kocham, a poza tym urodziłam się 23 kwietnia, w Światowy Dzień Książki, a to do czegoś zobowiązuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytam książki, ponieważ przy nich zapominam o całym świecie. Po prostu czuję się jak na filmie, który dosłownie wgniata widza w fotel, tyle, że z książką jest dużo lepiej. Czytając wyobrażam sobie postacie z najdrobniejszymi detalami, a nawet słyszę barwę ich głosu. To jest właśnie niesamowite w książkach- można popuścić wodze fantazji i wykreować swój świat. Czytanie sprawia mi ogromną radość, relaksuje i wyprawia mnie w wycieczkę do wielu światów. Uwielbiam to całkowite zatracenie, które oferują książki. Często jestem tak zaciekawiona tym co czytam,że zapominam gdzie jestem. Dzięki czytaniu poznałam również wielu książkoholików, z którymi zawsze mogę podzielić się wrażeniami po lekturze oraz pożyczyć kilka poleconych przez nich tytułów. Może kiedyś i tymi dwoma książkami będę miała okazję się z nimi podzielić? :) Kocham książki za to,że są częścią mojego życia, że potrafią wzbudzić we mnie tak wiele emocji, za to,że wiele mnie nauczyły oraz za te wybuchy śmiechu w autobusie...Pozdrawiam zaskoczone staruszki z dziewiątki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam książki ponieważ mogę. Jest to mój świadomy wybór i moja świadoma decyzja, a że bardzo cenię sobie tę niezależność wybory tego co robię zatem kiedy tylko mogę stawiam na czytanie :)
    Bo to, że czytanie ubogaca, rozwija wyobraźnię, poszerza horyzonty i słownictwo to chyba wszyscy wiedzą :)

    pozdrawiam
    gosia h-m

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam książki, ponieważ wchodzę w ten sposób w inny świat. Zatapiam się w życie bohaterów, a oni przestają być papierowi, siadają obok mnie na tarasie, ze mną się śmieją, a ja z nimi płaczę. Stają się realnymi przyjaciółmi, z którymi spędzam piękne chwile. A jak zamykam książkę, nie znikają, zostają obok. Widzę ich, gdy tylko zamknę powieki, czuję zapach, prawie czuję muśnięcia ich delikatnych dłoni na skórze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytam książki, ponieważ dzięki nim, zyskuję drugie, trzecie, a nawet nieskończenie wiele żyć! Prócz tego podróżuję w czasie i przestrzeni, czytam w myślach innym ludziom (bohaterom), poznaję nowe osoby bez wychodzenia z domu, zakochuję się znów i wciąż bez łez i złamanego serca (choć przyznam, że często mi żal, gdy dana lektura dobiega końca). Prócz tego poszerzam wyobraźnię, zasób słownictwa i wiedzę o świecie. Odrywam się od szarej rzeczywistości, problemów i co tu dużo mówić, dobrze się przy tym bawię!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytam książki, ponieważ są one dla mnie odskocznią od szarej rzeczywistości przepełnionej bólem, żalem i kłótniami. Dzięki książkom mogę przenieść się do innego świata w którym mogę nacieszyć się miłością idealną.

    e-mail: pasiutka1906@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytam książki, ponieważ to kocham! Jest całe mnóstwo powodów, dla których czytam. Dobra książka sprawi, że czujesz każdy zapach, każdy smak, nawet wiatr we włosach. Od dobrej książki nie możesz się oderwać, z dobrą książką tracisz poczucie czasu, dobra książka zabiera Cię w podróż, dobra książka odrywa Cię od rzeczywistości. Dobra książka dostarcza Ci adrenaliny, dobra książka rozrywa cię na kawałki, skłania do przemyśleń.
    Nic tak nie koi skołatanych nerwów jak wieczór z książką i słodką herbatą. Czytanie odpręża, relaksuje, wycisza. Pozwala nacieszyć się chwilą! Pobudza wyobraźnię, kształtuje charakter, rozbudowuje słownictwo. Dzięki czytaniu można żyć podwójnie – przeżywać niesamowite przygody, zwiedzać odległe, egzotyczne kraje, poznawać obcą kulturę oraz spełniać marzenia!
    Czytam książki, bo dostarczają mnóstwo pomysłów. W tym świecie nie ma barier. Rozbudowuje to kreatywność człowieka.
    Czytanie pomaga również w radzeniu sobie w życiu. Czerpiąc z doświadczenia bohaterów, nabieramy mądrości życiowej, i potrafimy świetnie sobie poradzić z wieloma problemami.
    Z czytania książek można mieć naprawdę wiele korzyści, czytanie m.in. poprawia naszą pamięć, uczy myśleć w sposób analityczny, poprawia nastrój, podnosi samoocenę… Uwielbiam czytać. Myślę, że dzięki temu jestem odważniejsza, łatwo przychodzi mi nawiązywanie kontaktów, potrafię wypowiedzieć się na różne tematy. Bardzo się cieszę, że odnalazłam w swoim życiu taką pasję, która niewątpliwie pomaga mi w życiu. Właśnie dzięki książkom poznałam wielu ciekawych ludzi, którzy tak jak ja – kochają czytać! Czytanie obudziło we mnie też taką chęć rozwoju. I tak naprawdę biorę udział w takich konkursach, bo bardzo pomaga mi to doskonalenie wypowiadania się. Mimo, że zawsze byłam leniem, teraz chce mi się działać! Dlatego stawiam sobie koleje cele i stwierdzam, że książki dają kopa, są świetnym motywatorem.
    Więc w skrócie :
    Czytam książki, ponieważ pozwalają mi lepiej żyć. :)
    (ten sam komentarz dodałam tez na fb)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytam książki, ponieważ są bramą do innego świata,
    światłem rozpraszającym szarość tunelu codzienności.
    Zatracam się całą duszą w ich niepowtarzalnej magi,
    uparcie błądzę w labiryncie tajemniczych zdarzeń.
    Ściskam wilgotne chusteczki,łapię milczący oddech,
    gdy bohaterowie, gubią się w życiowej czcionce niemocy.
    Przekładam szorstkie kartki i czuję emocjonalny chłód,
    Smutek, że to już koniec, a dusza prosi o jeszcze jeden łyk.
    Uzależniona od historii ludzkich, niewypowiedzianych słów,
    Zagłębiam się co noc w ich treści zaspokajając swój głód.

    Renata Ługiewicz


    OdpowiedzUsuń
  12. Czytam książki, ponieważ od zawsze kocham to robić i nie wyobrażam sobie, że mogłabym przestać. Tylko książki i muzyka pozwalają mi się zrelaksować, czytając zapominam o problemach dnia codziennego i daje się pochłonąć ksiazkowemu światu. Siedząc w fotelu, czy leżąc w łóżku zwiedzam inne miasta i kraje, poznaje inne kultury i obyczaje. Czytam bo chce, czytam bo mogę, czytam bo potrafię, czytam bo nie jestem statystyczny Polakiem, czytam bo mama zaszczepiła we mnie tą pasję. :)

    Ewelina Nawara
    ewelinanawara1991@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytam książki, ponieważ od zawsze kocham to robić i nie wyobrażam sobie, że mogłabym przestać. Tylko książki i muzyka pozwalają mi się zrelaksować, czytając zapominam o problemach dnia codziennego i daje się pochłonąć ksiazkowemu światu. Siedząc w fotelu, czy leżąc w łóżku zwiedzam inne miasta i kraje, poznaje inne kultury i obyczaje. Czytam bo chce, czytam bo mogę, czytam bo potrafię, czytam bo nie jestem statystyczny Polakiem, czytam bo mama zaszczepiła we mnie tą pasję. :)

    Ewelina Nawara
    ewelinanawara1991@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytam książki, ponieważ towarzyszą mi w życiu codziennym, jako najlepsi przyjaciele. Są odskocznią od trosk i zmartwień, wnoszą coś nowego do mojego życia.
    dana1403@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. Czytam, ponieważ mogę. Tylko tyle i aż tyle. Sztuką tą zaraził mnie mój świętej pamięci Dziadek i od szóstego roku życia książki nie opuszczały mnie na krok, dając możliwość tego, co powiedziała fryzjerka w filmie Rezerwat: "A może wcale nie trzeba wyjeżdżać, może wystarczy, żeby tak w głowie coś wyjechało?".
    Pozdrawiam,
    Paweł Richert
    email: pawel.richert@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytam książki, ponieważ:
    • mogę przeżywać przygody nie wychodząc z domu, zwiedzać świat i być kim zechcę od kochanki, po detektywa :)
    • interesuje mnie dlaczego ludzie robią tak, a nie inaczej, jakie podejmują decyzje, co myślą, czują, jakie mają relacje ze sobą i innymi
    • wyzwalają one duże pokłady emocji
    • uwielbiam rozwiązywać zagadki
    • czerpię z nich mnóstwo pomysłów
    * dają do myślenia
    * można o nich godzinami rozmawiać z innymi książkoholikami
    * dzięki nim lepiej piszę :)

    vicky-7@o2.pl

    OdpowiedzUsuń