Pożeracze książek - Ukryta książka, zagadki i tajemny szyfr… Gra się rozpoczyna! Zapraszamy do lektury i zabawy z książką od wydawnictwa Wilga! Przy niej żadne dziecko nie będzie się nudzić.
Dwunastoletnia Emily wkracza do akcji! Jej rodzina właśnie przeprowadziła się do San Francisco, miasta, w którym mieszka literacki idol dziewczynki. To Garrison Friswold, twórca przebojowej gry sieciowej Book Scavenger. Wymyślona przez niego zabawa polega na rozwiązywaniu zagadek i odszukiwaniu książek na podstawie zawartych w nich wskazówek.
Pewnego dnia Emily dowiaduje się, że Griswold na skutek bandyckiego ataku znajduje się w śpiączce. Nie wiadomo, co dalej z jego nową grą, która miała się rozpocząć. Wkrótce razem ze swoim nowym kumplem, Jamesem, dziewczynka znajduje dziwaczny tom. Przyjaciele wierzą, że to własność Griswolda i że doprowadzi ich do cennej nagrody. Tyle że tej książki szukają również inni… Emily i James muszą jak najszybciej rozwiązać zagadki ukryte w książce Griswolda. Jeśli tego nie zrobią, sami padną ofiarą bezwzględnych napastników!
Pewnego dnia Emily dowiaduje się, że Griswold na skutek bandyckiego ataku znajduje się w śpiączce. Nie wiadomo, co dalej z jego nową grą, która miała się rozpocząć. Wkrótce razem ze swoim nowym kumplem, Jamesem, dziewczynka znajduje dziwaczny tom. Przyjaciele wierzą, że to własność Griswolda i że doprowadzi ich do cennej nagrody. Tyle że tej książki szukają również inni… Emily i James muszą jak najszybciej rozwiązać zagadki ukryte w książce Griswolda. Jeśli tego nie zrobią, sami padną ofiarą bezwzględnych napastników!
Fragment:
Czołem, łowcy!
Nazywam się Garrison Griswold i mam zaszczyt powitać was w magicznym świecie łowców książek, w społeczności miłośników literatury, entuzjastów zagadek oraz poszukiwaczy skarbów. Czy ciebie też to kręci? Jeśli tak, to koniecznie dołącz do nas!
A jak się bawić?
UKRYJ KSIĄŻKĘ
1. Sięgnij po książkę, której chcesz zafundować przygodę.
2. Wybierz miejsce, w którym ją ukryjesz. Może to być park, kawiarnia, biblioteka albo na przykład przystanek autobusowy.* (*Pamiętaj, żeby nie niszczyć przyrody oraz szanować lokalne przepisy i regulaminy). Zajrzyj do naszego sklepu internetowego i kup książkokamuflaż lub książkokostium, które pomogą ci lepiej zabezpieczyć tomik. Możesz też zaprojektować własne maskowanie bądź ukryć powieść w takiej formie, w jakiej opuściła drukarnię. Czasami brak kamuflażu okazuje się najlepszym wyjściem.
3. Stwórz i opublikuj w sieci podpowiedź, która pomoże innym łowcom odnaleźć twoją książkę. Przykład: Najniższa gałąź najwyższego drzewa. W celu podniesienia poziomu trudności (i zwiększenia frajdy) wielu graczy szyfruje wskazówki bądź przygotowuje zagadki związane z podpowiedziami. Skorzystaj z generatora na naszej stronie, żeby komputerowo zakodować trop, albo – korzystając z Puzzlopedii – przygotuj własny szyfr.
4. Zarejestruj książkę, którą chcesz ukryć. Każda zarejestrowana książka ma unikatowy numer umożliwiający śledzenie jej. Umieść go na specjalnej plakietce na drugiej stronie tomu. Jej wzór możesz ściągnąć ze swojego profilu i wydrukować na papierze samoprzylepnym bądź zwyczajnym (wtedy skorzystaj z taśmy klejącej).
5. Ukryj książkę! Śledź jej podróże, korzystając z zakładki „Ukryte książki” na swoim profilu. Obserwuj, jak inni łowcy odnajdują, rejestrują i ukrywają twój tom!
ZNAJDŹ KSIĄŻKĘ
1. Wybierz książkę. Skup się na tych, które ukryto niedaleko twojego miejsca zamieszkania, lub wpisz konkretny tytuł. Listę dostępnych pozycji przeglądaj według nazw, lokacji lub losowo – jak ci wygodnie. Jeśli książka, której szukasz, znajduje się w naszej bazie, dostaniesz listę lokacji, w których ją schowano.
2. Ściągnij z sieci podpowiedź. Jeśli podejmiesz się wyzwania przed przeczytaniem wskazówki, otrzymasz podwójną ilość punktów. Tego typu próba nazywa się „deklarowaniem”. Więcej informacji o punktach znajdziesz w dziale PUNKTACJA.
3. Rozwiąż wskazówkę.
4. Wyrusz na łowy!
PUNKTACJA
Dostajesz jeden punkt za każdą pozycję ukrytą bądź znalezioną, a także wtedy, gdy twoją książkę odnajdzie inny łowca. Dzięki punktom awansujesz w rankingu łowców książek. Im wyższą rangą dysponujesz, tym więcej dostajesz przywilejów, takich jak dostęp do ciekawych podstron, gier sieciowych czy zagadek. W naszym sklepie możesz również wymienić punkty na sprzęt dla łowców książek lub… oczywiście na same książki!
Jeśli chcesz zdobyć więcej punktów i wprowadzić do zabawy odrobinę napięcia, możesz zadeklarować tomik przed ściągnięciem wskazówki. W tym celu wybierz opcję „deklaruję książkę”. Oczywiście nie powinieneś tego robić, jeśli sam ją ukryłeś lub zrobił to twój znajomy. Zadeklarowana książka warta jest dwukrotnie więcej punktów niż zwyczajna. Ale uwaga! Widzą ją również pozostali użytkownicy serwisu. Wiedzą tym samym, gdzie znajduje się tom warty dwukrotnie więcej punktów. I tu pojawia się haczyk. Kto pierwszy dotrze do celu? Kto zdobędzie tę książkę ‒ ty czy kłusownik? Tym właśnie słowem określamy łowców, którzy polują na zadeklarowane przez innych pozycje i próbują je zdobyć jako pierwsi.
Wreszcie ostatni, najważniejszy i najprzyjemniejszy element zabawy: PRZECZYTAJ książkę. Oprócz polowań na książki strona łowców książek skupia internetową społeczność miłośników literatury w każdym wieku! Publikuj recenzje na swoim profilu, bierz udział w rozmowach na forach dyskusyjnych, wygrzewaj się w atmosferze miłości do książek!
I to już wszystkie zasady, drodzy przyjaciele. Nie zapomnijcie naszego motto: „Życie to gra, w której książki są monetami”.
Wasz w grze i na kartach powieści
Garrison Griswold
Pomysłodawca łowców książek
Prezes wydawnictwa Bayside
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz